Drie Webby Awards voor GoSpooky
Social bureau GoSpooky heeft vandaag drie Webby Awards in de wacht gesleept. Met ‘The Barbie Takeover’ won het bureau de juryprijs én publieksprijs voor beste social campagne. Daarnaast won het ook de publieksprijs voor de eerste AR-reanimatiecampagne, in samenwerking met Het Rode Kruis (IFRC). De internet-Oscars worden jaarlijks door The International Academy of Digital Arts and Sciences uitgereikt in New York.
Barbie is dit jaar de grote winnaar van de Webby’s met 6 awards, waaronder die voor beste social campagne ter promotie van de filmhit. De internationale jury koos ‘The Barbie Takeover’ van GoSpooky en Snap Inc. als winnaar. Ook won de campagne de People’s Voice publieksaward. Met de lancering van een internationale AR-campagne konden Snapchatters met de iconische Landmarker-lens hun virtuele wereld Barbie-roze toveren. De lens werd wereldwijd ruim 50 miljoen keer gebruikt.
Restart a Heart
Ook de social campagne in samenwerking met het Rode Kruis (IFRC) ontving een publieksaward bij de Webby’s. Met de lancering van een AR-lens gericht op reanimatietraining leerden gebruikers diverse technieken om eerste hulp te kunnen geven. Het was daarmee de eerste AR-lens die helpt bij het redden van levens. “Pionieren zit in het DNA van GoSpooky. We willen merken in de voorhoede van social houden door betekenisvolle, awardwinning campagnes te maken zoals The Barbie Takeover en Restart a Heart. Het is dan ook een enorme eer dat ons werk is bekroond met drie Webby Awards. Daar zijn we met elkaar enorm trots op”, aldus GoSpooky founder Liam Tjoa.