TikTok Ad Awards 2024: dit is de Nederlandse Shortlist
De TikTok Ad Awards is terug met de opvallendste en meest succesvolle, betaalde advertentiecampagnes die creativiteit inspireerden en positiviteit brachten naar het platform. Na een beoordeling, geleid door een panel van senior industrie-experts, is nu de definitieve Nederlandse shortlist bekend:
Greatest Creative
Deze award erkent de algehele creatieve aanpak van een merk op TikTok, inclusief het strategische gebruik van betaalde en organische momenten om resultaten over de hele funnel te stimuleren en een doorlopende TikTok-first aanwezigheid op het platform op te bouwen.
De shortlist voor Greatest Creative:
1. ING
2. Lebara
3. KLM
4. Bol.com
5. KPN
Greatest Performance
Deze categorie viert de lower-funnel campagnes die inventieve TikTok-first creativiteit en campagnestrategieën hebben gebruikt om uitstekende resultaten te behalen in de lower-funnel.
De shortlist voor Greatest Performance:
1. Albelli
2. HEMA
3. Tess V
4. CLUSE
5. Paula's Choice
Greatest Branding
Deze categorie beloont een opvallende brandingcampagne die een innovatieve campagnestrategie en TikTok-first creativiteit bevatte om uitstekende resultaten te behalen in de upper-funnel.
De shortlist voor Greatest Branding:
1. Amazon Prime Video
2. MediaMarkt
3. Polaroid
4. Transavia
5. HEMA
Greatest TikTok
Inzendingen voor Greatest Creative, Greatest Branding en Greatest Performance worden automatisch meegenomen voor de hoofdprijs van Greatest TikTok. De Greatest TikTok wordt toegekend aan de beste algehele campagne: de campagne die de creativiteit van het platform heeft benut met innovatieve, TikTok-first ideeën, en verdere impact heeft gecreëerd door het slimme gebruik van advertentieproducten om doelstellingen over de marketingfunnel heen te overtreffen. We zijn op zoek naar de campagne die echt heeft ingespeeld op TikTok's community, creativiteit en trends om positiviteit te inspireren en een cultureel moment te creëren.
De uitreikingsceremonie van de TikTok Awards vindt op 5 november plaats