Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2024 geopend

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2024 geopend

08-05-2024 (13:20) - Awards

Op 28 november vinden de DDMA Customer Data Awards, tijdens DDMA Next, voor de 18e keer plaats. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol toepassen, vallen uiteindelijk in de prijzen.

De DDMA Customer Data Awards is een vooraanstaande competitie voor teams en organisaties die zichzelf op de kaart willen zetten als autoriteit op het gebied van de inzet van klantdata. De cases worden door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Voorgaande winnaars zijn onder meer Eneco, Rabobank, Vattenfall, HEMA, ANWB, KPN, ING en WNF. 

Dit jaar introduceert de organisatie twee nieuwe categorieën: Data Transformation en Innovation. De categorie Data Transformation is geschikt voor organisaties die data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. In de categorie Innovation kunnen cases worden ingediend door organisaties die data hebben toegepast op één of een aantal specifieke uitdagingen binnen de organisatie.

Het verloop van de Awards is, net als vorig jaar, verdeeld over twee evenementen: een online event (12 november) en de uitreiking op DDMA Next (28 november). Tijdens het online event lichten de genomineerden in beide categorieën uitgebreid hun case toe en vertellen meer hun baanbrekende strategieën en data-oplossingen. 

Organisaties kunnen vanaf vandaag een case indienen via hun website. De deadline valt op 24 september.