Nostalgische McDonalds campagne valt in de prijzen bij WARC Awards Europa
De winnaars van de WARC Awards 2024 Europa zijn bekendgemaakt. In samenwerking met LIONS worden deze prijzen uitgereikt voor marketing- en strategische effectiviteit. Verdeeld over 10 landen, zijn er dit jaar vier gouden, vier zilveren en tien bronzen prijzen uitgereikt.
Zweden won de meeste awards (4), gevolgd door Spanje (3) en het Verenigd Koninkrijk (3), Roemenië (2), België (1), Finland (1), Frankrijk (1), Duitsland (1), Italië (1) en Slowakije (1).
McDonald's won goud in de categorie Channel Pioneer met de campagne Deals stuck in time, in samenwerking met Nord DDB Stockholm. Deze campagne draaide om nostalgische deals uit het verleden die opnieuw werden geïntroduceerd, maar alleen beschikbaar waren via een specifieke digitale activatie.
Juryvoorzitter Joost Hoppe prees de campagne om de uitstekende verbinding tussen verschillende mediakanalen. "De strategie om out-of-home advertenties te combineren met digitale interacties was zeer doordacht. De uitvoering was bijzonder slim in hoe de touchpoints met elkaar verbonden werden en aankopen stimuleerden. Technologie, creativiteit en zakelijk effect kwamen allemaal samen in deze indrukwekkende case study," aldus Hoppe.
De gouden winnaars zijn gekwalificeerd voor de WARC Grands Prix, die op 13 juni bekend worden gemaakt.