ADsterdam maakt line-up compleet met BYBORRE en Creative Gym

ADsterdam maakt line-up compleet met BYBORRE en Creative Gym

05-06-2025 (14:00) - Bucket list

ADsterdam Creativity Festival, dat op 27 juni plaatsvindt bij LIEF in Amsterdam, maakt de line-up voor de derde editie compleet. Het creatieve festival opgezet door Publicis Groupe in samenwerking ADCN en Soundsright, belooft ook dit jaar weer een inspirerende dag vol talks, panels en muziek te worden.

Eén van de hoogtepunten uit het programma is de interatieve talk door Dinesh Sonak van Creative Gym en Edson Sabajo, de oprichter van het iconische merk Patta. Daarnaast spreekt Tim Slot, de kersverse Head of Marketing bij AFC Ajax, over hoe de club relevant en geliefd blijft in de stad, het stadion en wereldwijd. 

Ook is er dit jaar volop aandacht voor de impact van AI op de creatieve sector. Zo geeft het avant-garde AI-duo Medusa Medusa een presentatie, net als Selim Ünlüsoy, Global Head of AI bij LePub Milaan. Ünlüsoy is een ervaren spreker die eerder op TEDx en SXSW stond.

Community-building staat centraal in een speciaal TikTok-panel met Jérémie Amram, Creative Lead bij TikTok, samen met next-gen creatieve talenten. 

Inclusiviteit en innovatie

Borre Akkersdijk van BYBORRE is ook toegevoegd aan het programma. De winnaar van Coolest Dutch Brands 2024 zal inzicht geven in de digitalisering van de textielindustrie en de innovatie die daarmee gepaard gaat.

Daarnaast presenteert ADsterdam een panel van Omek, waarin discussies worden gevoerd over de kracht van gemeenschappen en inclusie binnen de creatieve industrie. YoungDogs en Baskèts organiseren een interactieve sessie over hoe het kledingmerk een inspiratiebron kan zijn voor creatieve ideeën. 

Muziekstage

Muziek is een essentieel ondereel van het programma, mede mogelijk gemaakt door een stage van muziekpartner Soundsright. Producer en TikTok-ster Jack Shore zal aan het eind van de avond een set draaien, terwijl Nusantara Beat, een zeskoppige Amsterdamse band die traditionele Indonesische muziek met moderne creativiteit combineert, aan het begin van de avond optreedt. 

Voor ieder wat wils

Anouk Facee Schaeffer, initiatiefnemer van Publicis Groupe NL kijkt vol verwachting uit naar de bijeenkomst: "We hopen met het brede programma een grote groep aan te kunnen spreken uit de media, creatieve of evenementenindustrie doordat we op fashion, sports, AI, diversity & inclusion, sustainability, new media het gesprek aangaan."

"Doordat de ticketprijzen ten opzichte van veel andere events bijzonder laag zijn, hopen we ook de nieuwe generaties te ontvangen op ons festival. Er is ook veel liefde gestoken in het randprogramma met een curated market, Yusu coffee, 3D printing en meer", aldus de initiatiefnemer.

Het volledige programma vind je op de website en tickets zijn verkrijgbaar via de website.