Sheltersuit Sleep Out: Help dakloze mensen de winter door
Op donderdag 30 november organiseert Sheltersuit Foundation de eerste Sheltersuit Sleep Out. Tijdens dit evenement brengen honderden mensen de nacht door in de kou om te ervaren hoe het is als je dakloos bent en geen onderdak kunt vinden.
Met deze sponsoractie wordt geld ingezameld voor Sheltersuit Foundation en aandacht gevraagd voor de daklozenproblematiek. De opbrengst gaat naar de productie van beschermende kleding - Sheltersuits - voor dakloze mensen om hen de wintermaanden door te helpen. Zowel individuen als bedrijven kunnen deelnemen vanaf een eigen buitenlocatie of op een Sleep Out-locatie in Enschede of Amsterdam. In die steden zal de organisatie een inhoudelijk programma verzorgen op een afgesloten terrein en kunnen deelnemers de Sheltersuits zelf ervaren.
De nacht buiten doorbrengen
In Enschede en Amsterdam worden locaties ingericht om tijdens de Sleep Out samen de nacht door te brengen in de buitenlucht. In Enschede vindt de Sleep Out plaats op het Willem Wilminkplein en in Amsterdam op het Westergasterrein. Hier verzorgt Sheltersuit Foundation een inhoudelijk en interactief programma met sprekers en muziek om de dakloosheidproblematiek bespreekbaar te maken onder de aanwezigen. Deelnemers die mee-slapen vanaf een eigen locatie zorgen voor hun eigen programma, maar worden daarbij wel ondersteund met activiteiten en een livestream van het evenement.
Sponsoring
Deelnemers kunnen geld inzamelen via een eigen actiepagina. Individuele deelnemers doneren € 15,- om mee te doen en worden uitgedaagd om voor € 300,-, de kosten van een Sheltersuit, gesponsord te worden door vrienden, familie en kennissen. Het inschrijfgeld voor bedrijven bedraagt € 900,-, het zelfde bedrag als van de productie van drie Sheltersuits. Vervolgens worden mee-slapende collega's uitgedaagd om zelf € 300,- op te halen. Het inschrijfgeld is ook het startbedrag dat direct op de actiepagina van het bedrijf en individuele deelnemers komt te staan als donatie. Bedrijven die hun deelname hebben bevestigd zijn onder andere: blowUP media, Brownys, CS Digital Media, Demcon, Dentsu, Facilicom Group, Intero Integrity Services, JCDecaux, Lionsclub, MKG, Ocean Outdoor en Tony's Chocolonely.
Sheltersuit Foundation hoopt met de Sleep Out zoveel mogelijk geld in te zamelen en bewustwording te creëren voor de daklozenproblematiek. Het geld dat met de actie wordt ingezameld, gaat naar de productie van Sheltersuits: een speciale waterdichte, warme jas met aanritsbare slaapzak. Meer informatie en aanmelden: www.sheltersuit.com/sleepout