3sixtyfive & Age Network bundelen krachten in RISE

27-02-2019 (08:34) - Bureaus

Influencer marketing agency 3sixtyfive stapt samen met YouTube MCN Age Network in RISE. Hiermee bieden zij strategische samenwerkingen tussen merken en influencers in de vorm van YouTube formats en ambassador programs. De joint-venture richt zich op merken die de overstap willen maken van adverteerder naar uitgever.
 

RISE speelt in op de toenemende vraag van merken die de volgende stap willen zetten met influencer marketing en in YouTube een strategisch platform zien om hun doelgroep te inspireren. De samenwerking brengt de YouTube expertise en influencers van Age Network samen met de influencer marketing ervaring van 3sixtyfive. Age Network heeft ca 750 YouTubers in haar netwerk met samen meer dan 100 miljoen abonnees. Dit bereik uit zich in meer dan een half miljard views per maand verdeeld over bijna 200 landen. Age Network heeft reeds meerdere succesvolle YouTube formats (zoals Paardenpraat, Vol gas met Joey) op haar naam staan. Deze formats vinden met de samenwerking nu ook de weg naar merken zoals Toyota en ATAG Benelux.
 

RISE Academy & homegrown influencers

De YouTube expertise is via de RISE Academy ook beschikbaar voor merken die hun eigen mensen willen opleiden als influencer, een trend waar merken als Glossier en Macy's reeds op inzetten. Hiermee creëren deze merken extra omzet, vergroten zij hun bereik en drukken zij de kosten van influencer marketing.
 
De Academy was al een bestaande dienst van Age Network en is de motor achter de groei van YouTubers als Jelly en Kwebbelkop, die inmiddels beiden meer dan 10M abonnees hebben.
 
Age Network en 3sixtyfive lanceerden vorig jaar al een eSports propositie voor merken en versterken met deze stap de samenwerking.

Media

Marketing

Economisch