Appie Christmas! van Albert Heijn wint de Ster Gouden Loeki 2017

24-01-2018 (19:22) - Bureaus

Appie Christmas! van Albert Heijn en TBWA\Neboko heeft de Ster Gouden Loeki 2017 gewonnen. De winnaars ontvingen de prijs in Koninklijk Theater Carré uit handen van Ster-directeur Frank Volmer. Het is de tweede keer voor Albert Heijn, in 2015 wonnen ze met ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’.

  

Top 10

Albert Heijn met Appie Christmas! (TBWA\Neboko)
Douwe Egberts met Burendagen(TBWA\Neboko)
Jumbo met Samen maken we het helemaal Kerst (Alfred International)
Ohra met Viervoeters (Joe Public)
Wereld Natuur Fonds met Geef de tijger een toekomst 
Ohra met Schoolvrienden (Joe Public)
Plus met Goed eten is samen eten (J. Walter Thompson Amsterdam)
Volkswagen met Zit(DDB & Tribal Amsterdam)
Jumbo met Gezonder eten (Alfred International)
Gamma met Achter het behang plakken (Joe Public)


De 22 winnaars van voorgaande jaren

KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015) Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016).


Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

 

Media

Marketing

Economisch