Boris Nihom nieuwe CEO dentsu Benelux

Boris Nihom nieuwe CEO dentsu Benelux

08-01-2025 (15:00) - Bureaus

Dentsu Benelux benoemt Boris Nihom als nieuwe Chief Executive Officer per januari 2025. Boris neemt het stokje over van Mark van Dijk, die Chief Operating Officer (COO) voor dentsu in Noord-Europa gaat vervullen.

Boris maakt een stap vanuit zijn rol als co-CEO van Dentsu Creative Amsterdam naar de rol van CEO voor dentsu Benelux. Hij zal hierbij de leiding krijgen over het hele dentsu netwerk in de Benelux bestaande uit Creatie, Media en CXM (onder de naam Merkle, a dentsu company). Boris brengt als strateeg en people leader de nodige ervaring in de reclame- en mediabranche met zich mee. Zijn focus ligt op het stimuleren van geïntegreerde groei oplossingen en innovatie voor dentsu’s klanten en partners.

Mark van Dijk, die de afgelopen vijf jaar leidinggaf aan dentsu Benelux, blijft als COO voor Noord-Europa nauw betrokken bij de strategische ontwikkeling van dentsu op internationaal niveau.

Naast de benoeming van Boris Nihom blijft Sven Vening aan als CEO van Dentsu Creative Amsterdam. Sven Vening: ‘Ik weet zeker dat dentsu Benelux met de creatieve en strategische geest van Boris weer een volgende stap gaat maken. Bij Dentsu Creative gaan we onder mijn leiding vol energie door met waar we al 6 jaar mee bezig zijn: het succesvol transformeren van brands en businesses met moderne en toonaangevende creativiteit.’

Boris Nihom, over zijn nieuwe functie: ‘Ik ben dentsu dankbaar voor de kans om één van de eerste CEO’s in het netwerk te worden met een Dentsu Creative achtergrond. Dentsu heeft een enorm goede uitgangspositie in de markt. Onze drie practices zijn leidend in hun discipline; daarnaast kunnen we klanten die daar behoefte aan hebben ook volledig geïntegreerd helpen. Tegelijkertijd verwachten mensen meer van merken dan ooit, CMO’s meer van hun bureaus en talent meer van hun werkgever. Ik kijk ernaar uit om samen met ons hele bedrijf hét toonaangevende en vernieuwende netwerk in Nederland neer te zetten.’

Great Place to Work

Mark van Dijk, COO dentsu Noord-Europa: ‘De afgelopen vijf jaar hebben we met fantastische teams ‘one dentsu’ met drie hele sterke practices neergezet. Niet voor niets werden Dentsu Creative en Media, met jaarlijkse nominaties, uiteindelijk Bureau van het Jaar en werden vele (inter)nationale prijzen en klanten gewonnen. Ook wordt dentsu jaarlijks als Great Place to Work erkend. Met zijn leidende rol in het netwerk op innovatie en geïntegreerde samenwerking, ben ik ervan overtuigd dat Boris ons succes verder uit gaat bouwen.’

Dentsu Benelux heeft kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Brussel, en telt in totaal ruim 700 medewerkers. Bekende klanten zijn KPN, Pon en Rabobank (Dentsu Creative), Albert Heijn en Bol (Media + CXM) en Intergamma (Media). Daarnaast speelt dentsu Benelux een belangrijke rol als internationale hub voor het netwerk, bijvoorbeeld met het EMEA-team voor Dentsu Lab en het Global Addressable Media team.
 


Media

Marketing

Economisch