Bravoure haalt drie Amsterdamse musea binnen
15-02-2022 (13:44) - Bureaus
Drie Amsterdamse musea kiezen voor digital-first strategisch bureau Bravoure om hun digitale platformen te ontwikkelen. Het bureau staat er bekend om complexe merkvraagstukken te vertalen naar a-typische digitale platformen. Daar geloven ook Amsterdam Museum, Moco en de Oude Kerk in. De platformen gaan allemaal dit jaar live.
Maurice Seleky, hoofd Communicatie & Marketing Amsterdam Museum: "Wij hebben als Amsterdam Museum gekozen voor Bravoure, vanwege hun jarenlange ervaring en expertise op het vlak van digitale diensten. Hun werk voor de websites van Paradiso, ITA en ADE is toonaangevend. We kijken ernaar uit om samen met hen voor ons museum een nieuw digitaal voorportaal te ontwikkelen waar naast een helder museaal aanbod ook ruimte is voor inspiratie en verdieping. Wordt vervolgd!"
Amsterdam Museum
Amsterdam Museum wil verschillende (collectie-)websites samenbrengen op één platform. Daarnaast wordt het museum gerestaureerd en verbouwd en vertrekt een deel van de collectie naar de Hermitage. Bravoure creëert relevantie en zichtbaarheid in die periode door het museum ook online tot leven te brengen. In augustus dit jaar volgt de lancering van het platform waarin plek is voor de verschillende exposities.
Oude Kerk
De Oude Kerk wil haar positie als (context specifieke) hedendaagse kunstinstituut verstevigen en de online zichtbaarheid vergroten. Bravoure voelt de diversiteit van het merk aan en vertaalt dit naar een toegankelijk digitaal concept. Het nieuwe platform ontsluit niet alleen alle huidige verhalen, tentoonstellingen en collectie, maar fungeert ook als archief. De verbinding tussen het kunstinstituut, een (lokale) ontmoetingsplek en alle andere functies van de Oude Kerk zal door Bravoure nog meer worden versterkt. Naar verwachting is het nieuwe platform live vanaf september 2022.
Moco
Het Moco museum op het Museumplein is een groot succes en heeft nog meer ambities. Zo kondigde het museum recent de eerste uitbreiding in Barcelona aan, kwam de eerste editie van hun magazine uit en heeft momenteel een NFT expositie lopen. Bravoure zal een online user experience ontwikkelen die naadloos aansluit bij de veelal Gen Z bezoekers. In juli 2022 wordt het platform gelanceerd.