Cheil Benelux aan de slag voor Koreaans noedelmerk Nogshim

Cheil Benelux aan de slag voor Koreaans noedelmerk Nogshim

10-11-2025 (15:20) - Bureaus

Instant noodles veroveren aan de lopende band de harten van Europese consumenten. Nogshim, de grootste instant noedelfabrikant van Korea, is het nieuwste merk in de schappen van Nederlandse supermarkten en gaat samen met lead agency Cheil Benelux content maken die de emotionele snaar bij de doelgroep moet raken.

Cheil Benelux ontwikkelde een multimediale strategie, waarbij het allereest de pijlen op social richt. "We wilden een duidelijke impact maken op de Europese markt. Niet alleen met sampling of introductie-kortingen, maar met gewaagde social content en fysieke activaties, die echt een diepere connectie met mensen maken", aldus Kay Kim, CEO van Nongshim Europa.

Hoe het zij dat gaan doen, legt Tim van de Sijde, MD bij Cheil Benelux, uit: "Nongshim is een merk dat de gemiddelde Nederlander qua naam eerst niets zegt, maar waarvan hij de pakketjes sowieso voorbij heeft zien komen in de supermarkt. Wij gaan de uitdaging vol aan om te laten zien dat Instant Noodles niet alleen heel makkelijk zijn, maar ook de meest kritische foodie een geweldige smaakbeleving kan bezorgen. Er wordt letterlijk en figuurlijk een hoop spicy content in Europa losgelaten.”

De samenwerking zal meerdere jaren duren. Bekijk hieronder de eerste uitingen: 


Media

Marketing

Economisch