Contentformat van Zandbeek gaat internationaal
17-02-2016 (17:05) - Bureaus
Fashion Blog Battle, een crosmediaal contentformat van contentmarketingbureau Zandbeek, wordt in februari gelanceerd op de Belgische markt.
Mediacité, een groot shopping center in Luik dat jaarlijks 8 miljoen bezoekers trekt, is de eerste buitenlandse afnemer van het format. Fashion Blog Battle is een user generated contentprogramma van vier maanden waarin (startende) fashion bloggers in een aantal rondes de strijd met elkaar aangaan. Volgers op Instagram en Facebook kunnen daarbij telkens stemmen op hun favoriete blogger. De wedstrijd wordt georganiseerd rondom een fysiek winkelcentrum. De uiteindelijke winnaars ontvangen een maandelijks shoptegoed.
Peer-to-peer-karakter
Winkelcentrum Entre Deux in Maastricht had in 2015 de primeur van Zandbeek’s format. Het peer-to-peer-karakter van de battle zorgde hier niet alleen voor meer brand awareness en engagement bij de doelgroep, maar leidde ook aantoonbaar tot meer (winkel)traffic en een hogere (online) conversieratio.
Duitse interesse
Het grote succes van de Entre Deux Fashion Blog Battle viel zowel in binnen- als buitenland op. De Fashion Blog Battle is meermaals bekroond met een award. Het sleepte in 2015 onder andere een European Excellence Award en Digital Communication Award in de wacht. Zandbeek biedt het contentformat aan in drie verschillende packages waarmee het zowel interessant is voor kleinere als grote winkelcentra. Vaste productiepartner van Zandbeek is Sessibon, dat volledig is gespecialiseerd in de organisatie van fashion shows en events. Naast België toont ook de Duitse markt inmiddels serieuze interesse.