Crowdmedia en Muntz helpen bij ijsverkoop

12-07-2016 (10:02) - Bureaus

Crowdmedia en Muntz hebben de handen in één geslagen om het merk Dickninghe IJsdelicatessen meer op de kaart te zetten. De oprichter van Dickninghe, Jan Koster, gelooft in goede samenwerkingen. Door krachten te bundelen en specialismes samen te brengen om uiteindelijk zo tot het beste resultaat te komen. 

 
Dickninghe IJsdelicatessen is roomijs dat vers gemaakt wordt in de ijsfabriek van Drenthe. Het roomijs wordt nu al verkocht in 150 winkels. Jan Koster heeft het merk Dickninghe acht jaar geleden opgericht. Jan Koster: ''Ik wil graag groeien met mijn merk, zodat nog meer mensen van mijn roomijs kunnen genieten. Daarom was het tijd voor een professionele stap binnen de marketing. Ik besloot om niet voor één reclamebureau te gaan, maar voor twee bureaus met ieder hun eigen specialisme binnen de marketing.’  
 
De strategie voor Dickninghe is doorgetrokken in een vernieuwde positionering en een nieuw concept, gecreëerd door Muntz uit Amersfoort. Het blijft draaien om de hoge kwaliteit en de heerlijke smaak van het roomijs. Er is hiervoor gekozen om het merk toegankelijker te maken, zonder dat het zijn bijzondere karakter verliest. Dit zie je onder andere terug in storytelling, de frisse visuele stijl en de nieuwe fotografie. 

Alle communicatie is afgestemd op de doelgroep. Er wordt waardevolle content gecreëerd om in te spelen op de interesses en vragen die leven bij de klanten. Daarom is er gekozen voor een interactieve responsive website en is er interactie met de doelgroep op Facebook.
 
De campagne voor Dickninghe gaat uit van een landelijke en regionale component, waarbij zowel wordt ingezet op het verbeteren van de merknaamsbekendheid als het genereren van traffic naar de dichtstbijzijnde verkooppunten. Daarom wordt er samengewerkt met lokale supermarkten die een eigen mediapakket krijgen aangeboden, onder andere bestaande uit abri’s en slimme display advertising campagnes in het verzorgingsgebied van de supermarkt. 
 
Crowdmedia en Muntz 
De samenwerking is ontstaan doordat de oprichter van Dickninghe een specialist zocht voor positionering, strategie en creatie én voor online marketing. Hij vond dit terug in twee aparte partijen, namelijk Muntz voor concept, creatie en online bannering en Crowdmedia voor content marketing. Yasser Dehnavi, oprichter van Crowdmedia werkt graag op deze manier samen. Yasser: ‘Wij vinden het ouderwets dat alle marketingactiviteiten binnen één partij plaatsvinden, je kan niet in alles de beste zijn. Daarom zoeken wij graag de samenwerking op met andere experts.’ 
 
In praktijk hebben de twee bureaus samen de creatieve slag gemaakt en dit ieder voor zich door vertaald in de specialismen. Met resultaat: een goede balans! 
 

Media

Marketing

Economisch