Danone kiest na pitch 3sixtyfive als influencer marketing agency

01-03-2021 (15:20) - Bureaus

3sixtyfive verwelkomt Danone als nieuw account na een pitchtraject eind 2020. Danone wil influencer marketing naar een volgend niveau brengen om voor haar merken de lange termijndoelstellingen te kunnen realiseren. Begin 2021 is 3sixtyfive gestart met de eerste campagnes voor Activia, Danoontje en Hüttenkäse.
 
De franse multinational koos na een pitch voor 3sixtyfive als vaste partner voor de strategische inzet van influencer marketing. De uitgebreide ervaring, creativiteit en de schaalbaarheid van influencer marketing programma's hielp het bureau om zich te onderscheiden van andere top bureaus in de markt.

"Bij Danone geloven we sterk in betekenisvolle verbindingen met consumenten door middel van influencer marketing. De samenwerking met 3sixtyfive stelt ons in staat ervaringen te creëren die kunnen worden gedeeld met jong & oud, duurzame verbindingen tot stand te brengen en uiteindelijk onze merken gedenkwaardig te maken", zegt Marieke van Balen, Head of Marketing Danone Netherlands - Essential Dairy & Plant Based


Part of Endeavour

Speciaal voor deze pitch werkte 3sixtyfive nauw samen met de creatives binnen Endeavour, de bureaugroep waar 3sixtyfive zich in 2017 bij aansloot. In het pitchteam schoof Roeland de Jong (Havas, OMD) aan, welke binnen Endeavour recentelijk als Group Creative Director werd aangesteld. John Meulemans over de team-up: "Het is geweldig om een creatief als Roeland binnen de groep te hebben. Zijn ervaring en denkwijze scherpt onze concepten aan, maakt ze grootser en integreert een vorm van zingeving. Wat ons betreft is het tijdperk van platte influencer marketing campagnes voorgoed voorbij en de komst van Danone onderstreept dit volledig."

 


Media

Marketing

Economisch