Dentsu Benelux introduceert Brand Advocacy
Dentsu Benelux start met een nieuw concept: Brand Advocacy.
Met het concept wil dentsu verder kijken dan het inzetten van advertentiekanalen om de merkboodschap van de klant te verspreiden.
88 procent van de consumenten zegt ‘verdiende media-aandacht’ meer te vertrouwen dan advertenties. Dentsu zal drie bestaande proposities binnen het Brand Advocacy concept samenvoegen en versterken waarbij klanten geholpen worden om andere middelen met mediawaarde in te zetten om een communicatieboodschap over te brengen:
1. Via mensen - Influencer Marketing
2. Via werknemers - Employee Advocacy
3. Via content, producten en events - Branded Contentpartnerships
De proposities zijn niet nieuw in de markt, maar worden wel vaak afzonderlijk ingezet. Ook dentsu Creative Studio wordt toegevoegd aan het nieuwe concept.
Emotionele connectie
Dentsu trekt het Brand Advocacy concept door over de gehele Benelux-markt met een team van 10 medewerkers uit verschillende disciplines. Het afgelopen jaar werkte dentsu samen met merken zoals Albert Heijn, Arla, Bol en Kraft Heinz. Co van Kempen, Head of Media, dentsu Benelux: 'Wij vinden, binnen dentsu, dat je je verhaal niet alleen zelf moet vertellen. Door je als merk te verbinden met mensen of platformen die bij je passen, ontwikkel je een emotionele connectie met je doelgroep.’