DEPT verschuift focus naar AI

22-02-2023 (12:57) - Bureaus

DEPT heeft DEPT/AI gelanceerd, een practice gefocust op AI die merken helpt met kant-en-klare AI-oplossingen.

DEPT/AI zorgde in 2022 voor 30% van de inkomsten van het bureau. Het klantportfolio bevat onder andere Philips, Google en eBay.

Lange termijn

“Vaak worden klanten afgeremd door de complexe vragen rondom design, ethiek en bedrijfsvoering van AI. We geven ze met DEPT/AI een ervaren AI-implementatiepartner om de kansen van vandaag te benutten op een manier die verder gaat dan de hype en ook op lange termijn zinvol is.” zegt Isabel Perry, VP emerging technology bij DEPT. Het team ontwikkelde al projecten zoals een AI-aangedreven docking station om vrachtschepen te sturen en een systeem dat handgebaren volgt om het Amerikaanse gebarentaalalfabet te leren. 

Focus verschuiven

De focus verschuift binnen Ada by DEPT, het martechplatform van DEPT, ook steeds meer naar AI. 20% van de tools in het platform worden door AI aangedreven, waarvan sinds 2020 veel door GPT-3. Dimi Albers, Global CEO bij DEPT: “We zetten al meer dan zes jaar de nieuwste AI-technologie in en helpen merken als Just Eat Takeaway om personalisatie op schaal te leveren en Philips om hun data effectiever te analyseren. We blijven de potentie van AI stimuleren en geloven dat het in de toekomst 80% van wat we doen als marketing- en techdienstverlener gaat ondersteunen.” 


Media

Marketing

Economisch