Edwin van der Sar stapt in bij Brandsfit
12-03-2016 (11:30) - Bureaus
Brandsfit, de onderneming van de 19-jarige Jip Maathuis, gaat samenwerken met de Edwin van der Sar Foundation. De oud-profvoetballer wil zo samen met de jonge ondernemer sport en beweging nog toegankelijker maken voor kinderen.
De start-up Brandsfit werd in november gelanceerd en kan dankzij een innovatief sponsormodel gratis sporttenues leveren aan de jeugdteams van amateur voetbalverenigingen. Het idee van de jonge ondernemer slaat aan: al ruim 200 clubs hebben zich aangemeld. Ook hebben zich verschillende sponsors aan Bandsfit verbonden, waaronder ICT-leverancier Infotheek.
Edwin van der Sar is blij met de samenwerking. 'Bewegen en sporten is heel belangrijk. Voor mensen met een hersenletsel is het een middel om herstel van hersenfuncties en sociaal contact te bevorderen. Maar ook voor ‘gezonde’ mensen heel belangrijk om in beweging te zijn, juist om zaken zoals hersenletsel door bloeding en infarct te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen. Alles wat sport en bewegen meer toegankelijk maakt kan op onze sympathie rekenen.'
Van ieder geleverde outfit gaat 2,50 euro naar de stichting van de recordinternational van Oranje. Dat geld zal vooral besteed worden aan beweegprojecten voor mensen met hersenletsel. Van der Sar: 'We zullen ons daarbij extra richten op jongeren die een hersenletsel hebben overgehouden aan bijvoorbeeld een aanrijding, ongeval of bloeding-infarct. Zij hebben nog een heel leven voor zich en zijn heel flexibel qua herstel. Extra sportmogelijkheden en meer begeleiding kunnen hen zeker verder helpen.'