Embassy of Dutch Creativity na twee jaar weer live in Cannes
15-02-2022 (14:12) - Bureaus
De komende editie van de Embassy of Dutch Creativity vindt dit jaar gewoon weer in Cannes plaats. Na een afwezigheid van twee jaar vanwege de corona-maatregelen, sluit de handelsmissie net als tijdens de eerdere edities weer aan bij de activiteiten van het Lions festival aan de Franse zuidkust. Van maandag 20 tot en met vrijdag 24 juni 2020 slaat de Embassy of Dutch Creativity wederom haar kampement op aan de Boulevard de la Croissette in Cannes, te midden van alle andere festival-activiteiten.
Net als in voorgaande jaren is de ambitie van de Embassy of Dutch Creativity om gezamenlijk de gehele Nederlandse creatieve industrie en Nederlandse creativiteit internationaal te promoten. Daarbij wil het Nederland met Amsterdam als leidende hoofdstad presenteren als dé plek voor bedrijvigheid, samenwerking én creatief talent.
Behoefte aan verbinding
Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity tijdens het internationale reclamefestival in Cannes georganiseerd. Door de virusuitbraak en alle beperkingen gingen de activiteiten de afgelopen twee jaar niet door. In plaats daarvan werd onder andere een Europese campertour georganiseerd. De organisatie merkt een grote interesse om weer gezamenlijk naar Cannes af te reizen. Initiatiefnemer van de Embassy of Dutch Creativity Kyra Roest: "Na jaren van afwezigheid in Cannes, merk je gewoon dat er weer behoefte is om elkaar en internationale partners te treffen. Je kan veel met digitale communicatiemiddelen, maar als het om verbinding gaat, dan is elkaar in echt ontmoeten een voorwaarde."
Ambassadeurs
Sinds de start wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs vertegenwoordigen een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Nieuwe partners en ambassadeurs worden van harte uitgenodigd om mee te doen aan de handelsmissie.
Embassy of Dutch Creativity
De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. De Embassy is een initiatief van ADCN, bvA, DuPho, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Dutch Chapter en VIA. Deelname staat open voor nieuwe partners en ambassadeurs.
Van maandag 20 tot en met vrijdag 24 juni 2020 heeft de Embassy of Dutch Creativity een eigen paviljoen aan de Boulevard de la Croissette in Cannes te midden van alle andere bedrijvigheid tijdens het festival. Naast een plek voor informele ontmoeting, is er ook een inhoudelijk programma dat samen met partners en ambassadeurs wordt ingevuld. Meer informatie is hier te vinden.