Energize achter activatie stapelbare Angry Birds PLUS
18-05-2016 (12:07) - Bureaus
PLUS lanceert een spaaractie met stapelbare Angry Birds als premium. Energize ontwikkelde een stapeldolle online activatie om deze spaaractie nog meer tot leven te wekken.
Klanten van PLUS ontvangen sinds afgelopen zondag bij elke 15 euro aan boodschappen een Angry Birds premium cadeau. Er zijn 25 verschillende Angry Birds die allemaal op elkaar gestapeld kunnen worden. In de laatste weken van de actie komt PLUS nog met een aantal Limited Editions. De spaaractie loopt van 15 mei tot en met 18 juni. Om kinderen ook online Angry Birds te laten sparen is een game ontwikkeld waarmee ze elke week leuke prijzen kunnen winnen.
Op 18 mei gaat de Angry Birds film in première. Daarop inhakend heeft PLUS de afgelopen week een salespromotie gelanceerd waarbij klanten Angry Birds premiums ontvangen bij elke 15 euro aan boodschappen. JWT Amsterdam ontwikkelde de themacampagne rondom de spaaractie van PLUS. Energize bedacht een stapeldolle online activatie én/in de vorm van een game om de actie 5 weken lang nog meer tot leven te wekken.
Credits
Opdrachtgever: PLUS Supermarkten
Verantwoordelijk bij klant: Annemiek Moerman, Karel-Jan van den Hoven
Bureau: Energize Amsterdam i.s.m. JWT Amsterdam
Creatie: Robin Pas (Art/CD), Joris Bellemakers (Copy), Barry Bol (Art)
Strategie: Joost van Liemt
Design: Ernst Domisse, Lisa Beijer
Account: Jack Gnodde, Simone Ottenbros
Realisatie: This Page Amsterdam