Esprix scherpt koers aan

08-01-2010 (10:59) - Bureaus

Esprix gaat in 2010 een nieuwe fase in. Met een aangescherpte positionering, transparante jurering en het uitbreiden van haar activiteiten speelt de vakprijs in op de ontwikkelingen binnen het vakgebied. En wint het volgens de organisatie aan relevantie. De Esprix is de prijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes, waarbij gedragsbeïnvloeding centraal staat.

‘De afgelopen maanden hebben we de opzet van de Esprix grondig bekeken’, zegt Peter-Paul Blommers, sinds 1 oktober bestuursvoorzitter. ‘Het sturen op gedrag bij consumenten is waar het meer dan ooit om draait in marketing en sales. Dat is niet meer voorbehouden aan DM en activatie,  maar geldt voor het hele marketingcommunicatievak.  Het is een logische ontwikkeling voor de Esprix om zich op  dit complete domein te richten. In al haar facetten is de Esprix hierop aangescherpt. Het werk ontsluiten we bovendien via onze site. En dit voorjaar organiseren we de eerste Esprix netwerksessie voor een select publiek met een topspreker van internationale allure,’ aldus Blommers.
 
Geslaagde marketingcommunicatie campagnes die gebruik maken van welk medium of middel dan ook, analoog, digitaal, actief of interactief, klassiek of nooit eerder gebruikt, die een helder geformuleerde doelstelling realiseren, kunnen worden ingestuurd voor een Esprix. Ingezonden campagnes worden beoordeeld op resultaat, strategie en creatie. De prijs is van gelijkwaardig belang voor zowel opdrachtgevers als voor de bureaus van de campagne. Inzenden is mogelijk vanaf 11 januari aanstaande. De inzendtermijn loopt af op 19 februari en de feestelijke uitreiking vindt plaats op 2 juni 2010.
 


Reacties

De volgende, goede stap voor Esprix zou kunnen het laten winnen van een niet 010, 020 of een 030 bureau. Maar juist eens over de stadgrenzen heen te kijken.
Rene Beijer @ 08-01-2010 11:47 uur
Beste Rene,
de Esprix vind het juist erg belangrijk om open te staan voor alle bureaus en alle adverteerders uit het hele land. Groot of klein, noord, oost, zuid, west.
Het winnen van een Esprix heeft niets te maken met locatie of budget maar met de kwaliteit van de case. Dus wat let je ? Stuur je case in en overtuig de jury.
Met vriendelijke groeten Renate Vogt
Renate Vogt @ 08-01-2010 11:54 uur
@ Rene Beijer.
Misschien moet je dan eens beginnen om goed werk te produceren in plaats van zitten mopperen. Goed werk word opgemerkt waar het ook vandaan komt, mits je het instuurt. Dus zet je zure pruim aan de kant en trek je potlood uit de kast en beging bij een goed idee.
Lile Yaou @ 08-01-2010 12:02 uur

Media

Marketing

Economisch