Fightclub aan de slag voor Wasa
28-01-2021 (18:13) - Bureaus
Wasa Nederland, onderdeel van de Barilla Group, koos onlangs voor Fightclub uit Breda als nieuw bureau. Inmiddels is Fightclub gestart met de uitrol van een social media campagne vanuit de conceptgedachte ‘onderbreek je tijdlijn’.
Het concept sluit naadloos aan op de internationale merkcampagne van Wasa en maakt vooral ook de belofte van deze merkcampagne waar: van storytelling naar story-doing.
Met alle chaos van vandaag de dag wordt er vanuit Nederland met veel bewondering gekeken naar
Scandinavië. Er worden letterlijk boeken vol geschreven over de Zweedse levensstijl. Precies díe rust brengt Wasa naar je tijdlijn. Van ademoefeningen tot inspiratie rondom heerlijke alternatieve snacks.

Dieter Looijen, Managing Director Barilla Netherlands: ‘Tegenwoordig is opvallen op social media geen gemakkelijke uitdaging. Toch is het Fightclub gelukt om met een social concept te komen dat niet alleen perfect aansluit bij onze belofte, maar deze belofte ook echt weet waar te maken voor onze doelgroep. Anders dan anders, opvallend, en écht lekker Wasa.’
Bram Verbogt, binnen Fightclub verantwoordelijk voor het client management op Wasa, had hier vanaf het begin geen enkele twijfel over: ‘Ons creatieve team heeft zich van haar beste kant kunnen laten zien. Door insights die dicht bij de doelgroep staan door te vertalen naar creatieve social oplossingen voor meerdere kanalen, laten we als Fightclub zien dat we van alle markten thuis zijn!’
Verder wordt er naast alle social content ook nauw samengewerkt met influencers om zo een mooie mix van smakelijke én rustgevende content naar de tijdlijn te brengen.
Over Wasa
Wasa – sinds 1999 onderdeel van de Barilla Groep - is sinds 1919 de grootste knäckebrödbakker ter wereld. De Wasa bakkerijen, gevestigd in Zweden en Duitsland, bakken niet alleen knäckebröd, maar ook andere producten. Al deze producten worden verkocht in zeker 40 verschillende landen, van Scandinavië tot de VS.