Foot Locker kiest creatief bureau van VICE

04-12-2018 (14:34) - Bureaus

Foot Locker heeft VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van VICE, gekozen om een nieuwe campagne te lanceren. Hierbij is er gebruik gemaakt van data, inzichten en productiemogelijkheden uit het VICE-netwerk. De Capsule Collections worden vandaag gelanceerd door lokale artiesten middels een track, een 3D kunstwerk en een muzikaal experiment. 


De in Milaan gevestigde Trap band Threesome, de creatieve studio Sucuk Und Bratwurst uit Frankfurt en de Zwitserse rapper Di Meh zijn hiervoor aangetrokken. 'Het was ons doel om op te vallen tijdens deze enorm competitieve periode', vertelt Amandine Bigaret, Senior Brand Director Foot Locker. 'Aan de andere kant wilden we de relevantie, authenticiteit en onze connectie met de straat- en sneakercultuur blijven uitdragen. VIRTUE Amsterdam was hierbij de perfecte partner.' 


Perre van den Brink, Managing Director VIRTUE Amsterdam, voegt toe: 'Door op te groeien in een wereld met oneindig veel keuzemogelijkheden, weten we dat Gen Z en Millennials andere verwachtingen hebben van reclame. Ze kiezen niet alleen voor sneakers, maar ook voor de missie van een merk. Omdat VIRTUE is geboren uit VICE, weten we als geen ander hoe je relevante verhalen kunt vertellen die bij deze doelgroep resoneren.' Volgens hem past de focus op cultuur van Footlocker bovendien erg goed bij het DNA van VIRTUE Amsterdam. 


credits

Creative Agency: VIRTUE Amsterdam
Executive Creative Director: Pascal Rotteveel
Creative Director: Fanny Molins
Art Director: Justin Blythe
Head of Strategy: Steph Morrow
Senior Brand Planner: Munise Can
Senior Account Manager: Gemma Trounce
Senior Project Manager: Martha Kenny
Designer: Manuel De Jong
Producer: Lynn Degen
Production Company: Chuck Studios, Unit Mr Frank & VIRTUE Amsterdam
Director: Rutger van Leeuwen
Photographers: Gilleam Trapenberg & Erik de koning


 


Media

Marketing

Economisch