Gospooky eerste Nederlandse Partner van Arcadia, Snap’s AR Creative Studio

30-08-2022 (11:07) - Bureaus

Social technology agency Gospooky is de eerste Nederlandse agency die samenwerkt met Arcadia, de augmented reality (AR) creative studio van Snap Inc.
 
Gospooky ondersteunt Arcadia met de creatie van custom AR-activaties als onderdeel van Snap Inc’s inspanningen om concerten en festivals te verrijken met augmented reality. Daarbij is Gospooky verantwoordelijk voor zowel concepting, design als het productieproces voor een select aantal festivals en concerten. De eerste creatie was vorige maand te zien tijdens het Rolling Loud festival in Miami.
 

Fysieke events komen tot leven in AR

Arcadia is de AR creative studio van Snap Inc. Snapchat is met meer dan 600 miljoen maandelijkse gebruikers momenteel een van 's werelds meest gebruikte messaging apps. Dit biedt enorme kansen voor de evenementenbranche. Door de Snapchat-camera naar de lucht te richten, verschijnt er een nieuwe wereld met creatieve elementen van het festival of de artiest op je scherm. Door AR-ervaringen van wereldklasse te creëren, kunnen bezoekers deze creatieve effecten ontgrendelen voor hun foto- en videosnaps om de livemuziekbeleving naar een hoger level tillen.
 

Grenzen verleggen

Als social technology agency begeeft Gospooky zich op het snijvlak van creativiteit en innovatie en verlegt daarbij continu bestaande grenzen. Tim van der Wiel, oprichter van Gospooky: ‘De keuze voor Gospooky als eerste Nederlandse agency toont het vertrouwen in ons als partner. Deze samenwerking geeft Gospooky de kans om samen met Arcadia impactvolle AR-ervaringen te creëren voor een next-level livemuziekbeleving. We kijken er naar uit om de komende jaren samen te groeien, te innoveren en de grenzen te verleggen’.
 

Media

Marketing

Economisch