Hansnel ontwikkelt briefjescampagne Connexxion

08-01-2010 (11:07) - Bureaus

Om meer jongeren in de nachtbussen van Connexxion te krijgen, heeft de Hansnel Groep een uiterst suggestieve campagne ontwikkeld. Uitgaanspubliek wordt met spannende, persoonlijke boodschappen op briefjes, viltjes en andere opvallende middelen verleid om ’s nachts eens iets nieuws te pakken: de Niteliner. 

De handgeschreven boodschappen luiden bijvoorbeeld ‘Zal ik je vannacht lekker opwarmen?’ of ‘Na 1 nacht met mij wil je nooit meer iets anders’.  Om de doelgroep nog directer te raken worden er bij wijze van guerrillacampagne ook (zogenaamd) echte briefjes verspreid onder het uitgaanspubliek. Dit gebeurt door speciale promoteams die ervoor zorgen dat deze opgevouwen briefjes in de garderobes van veelbezochte discotheken ongemerkt in de jassen belanden. 

In de campagne draait alles om de drie grootste voordelen van het reizen per Niteliner. Het is veilig, warm en goedkoop. Directe aanleiding voor de campagne is de verbetering van het nachtnet van Connexxion in Utrecht en omstreken. Niteliners vertrekken elke zaterdagnacht tot ongeveer vier uur vanuit Utrecht stad naar

Media: guerrilla, flyers, posters, busreclame, bioscoopreclame, viltjes
Opdrachtgever: Connexxion
Bureau: Hansnel Groep
Account: Donja van Ek, Wouter van Kouwen, Lisette Puister
Creatie: Stefan Keukelaar, John van de Vorstenbosch
Verantwoordelijke bij klant: Tanja Andela-van Dalen

 


Media

Marketing

Economisch