Internationaal digital agency Valtech koopt eFocus
01-07-2016 (18:48) - Bureaus
eFocus, één van de grootste digitale bureaus van Nederland, wordt onderdeel van Valtech. Valtech is een onafhankelijk internationaal digitaal bureau met een focus op marketing, design en technologie. Valtech werkt voor merken als American Airlines, Louis Vuitton, L’Oreal, Samsung, Porsche, Audi en Bayer.
Sinds de oprichting in 1993 is Valtech uitgegroeid tot een global digital agency. Met de toevoeging van eFocus heeft het bureau meer dan 2000 medewerkers, verdeeld over 13 landen: Verenigde Staten, Australië, Zweden, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Argentinie, Nederland, Groot-Brittannië, Zwitserland, India, Singapore en Canada.
De naam eFocus zal veranderen in Valtech, maar de organisatie blijft zoals hij is; de medewerkers, vestigingen, de multidisciplinaire aanpak en het DNA van eFocus blijft behouden. De directie blijft volledig aan boord.
Valtech en eFocus hebben opvallend veel overeenkomsten in competenties op het gebied van design, marketing en technologie. Beide partijen hebben een sterk portfolio in automotive, e-commerce, FMCG en finance.
Marc-Paul Brandt, oprichter en CCO eFocus: '16 jaar geleden hebben we eFocus opgericht. Nooit hadden we toen durven dromen dat we vandaag de dag behoren tot de beste en grootste digitale bureaus in Nederland. Niet alleen de wereld van onze klanten is volop in transformatie, maar ook de wereld van digitale bureaus. Een jaar geleden hebben we onze strategische koers nog meer gericht op het maken van grootse impact bij onze opdrachtgevers. Dan kom je tot het inzicht dat je alleen het beste bureau in Nederland kunt zijn als je ook internationaal een sterke positie hebt. Niet alleen vanuit geografisch perspectief, maar vooral vanuit het besef dat je steeds diepere specialismen nodig hebt op het gebied van design, marketing en technologie. In onze zoektocht naar een platform die onze strategische koers kon versterken hadden we grofweg twee opties: zelf bouwen of aansluiten bij een bestaand platform. Aan keuzes geen gebrek. Er waren zeer veel geïnteresseerde partijen. We zochten vooral een platform waarop niet alleen alle medewerkers van eFocus, maar ook wij als ondernemers en directie actief impact kunnen maken de komende jaren. Dat is ook de reden dat we voor Valtech hebben gekozen en niet zelf een platform wilden ontwikkelen. Als je écht grootse impact wilt maken bij opdrachtgevers dan wil je dáár je energie in steken.”
Sebastian Lombardo -, CEO Valtech: 'Het is een bijzonder moment om het eFocus team te verwelkomen bij de Valtech familie. Deze acquisitie versterkt niet alleen onze positie in Europa, maar ook Valtech’s leidende positie in de wereld op het gebied van digitale marketing. Er is een ongelofelijke match in DNA en we kunnen sterke synergie verwachten tussen de twee bedrijven.'
