Jan-Willem Brüggenwirth keert terug in reclamewereld

29-03-2016 (09:20) - Bureaus

Jan-Willem Brüggenwirth treedt per 29 maart 2016 aan als partner bij direct-marketingbureau ‘de creatieve directie’ (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het middelgrote bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich onder meer richten op de uitbouw van de nieuwe units voor online marketing en business intelligence.
 
Hiervoor was Brüggenwirth Director ILP World Wide bij Brand Loyalty, de innovator op het gebied van loyaliteitsprogramma’s. Eerder was hij als algemeen directeur gedurende tien jaar verantwoordelijk voor het succes van 538Groep (Radio 538, SLAM!FM en Radio 10 Gold). Als partner bij ‘de creatieve directie’ keert hij terug naar de reclamewereld, waarin hij al eerder zijn sporen verdiende. Hij bekleedde managementfuncties bij onder meer Publicis, Ogilvy & Mather en Saatchi & Saatchi.
 
Manon Schermer, dcd-partner: 'Ik ben verheugd op de komst van Jan-Willem. Hij sluit met zijn bewezen expertise en knowhow op het gebied van merkactivering perfect aan bij het huidige team. Behaalde bedrijfsresultaten tijdens eerdere managementfuncties maken dat zijn aantreden de logische vervolgstap is in het ambitieuze groeiplan dat dcd voor ogen heeft.'
 
Jan-Willem Brüggenwirth: 'De creatieve directie is een prachtig bureau, met mooie cases en een geweldig team. Hoe leuk om hier onderdeel van te mogen zijn! Bovenal ben ik een believer van feiten marketing en daar kan ik bij dcd lekker mee uit de voeten. Resultaat is het enige wat telt.'
 

Media

Marketing

Economisch