Jules Hooijer en Ido Sharon kiezen voor Havas Amsterdam

25-02-2021 (10:32) - Bureaus

Havas Amsterdam heeft twee seniors – Ido Sharon & Jules Hooijer – aangetrokken. Beiden versterken de 'Meaningful positionering' die het buerau nastreeft. 
 
Jules Hooijer is de nieuwe Strategy Lead; Hij heeft gewerkt aan bureauzijde, maar vooral aan de klantkant bij onder andere De Lotto, DDB, Wavemaker, Ring en Werkspot, met name op momenten dat groei het belangrijkste doel was.
 
Jules Hooijer: "77% van de merken wordt niet gemist als ze verdwijnen. Terwijl 76% van de mensen wél verwacht dat ze hun leven en dat van de planeet verbeteren. Havas is volledig ingericht op meaningfulness. Daar zocht ik naar in mijn werk; echte betekenis. Zeker met Havas Lemz erbij, het Meaningful Brands Research en de snoepwinkel van Vivendi gaan we merken de relevantie geven die ze willen hebben.”
 
Ido Sharon is de nieuwe Chief Growth officer. Hij kent de publisher-zijde als geen ander door zijn werk voor RTL, Wayne Parker Kent en Sanoma en heeft divisies from scratch opgebouwd, winstgevend en verkoopbaar gemaakt.

Ido Sharon: “Het mediabureau moet zich opnieuw uitvinden. Media consumptie is enorm veranderd maar veel modellen aan de bureau kant zijn gelijk gebleven. Deze noodzakelijke transitie biedt juist voor Havas veel kansen. Ze heeft waardevolle assets. Alleen al het Meaningful Brands Research is uniek in haar inzicht in merken. Een prachtige basis om op door te bouwen. Ik kon niet wachten aan de slag te gaan.”

Het aantrekken van Sharon en Hooijer is een logisch gevolg van de ambitie van Havas Amsterdam om haar huidige positie tussen content en mediadistributie wil verstevigen.

Media

Marketing

Economisch