Longlisten SAN ABC Accenten 2022 bekend

20-03-2023 (16:21) - Bureaus

De Longlisten voor de ABC Groot Accenten 2022 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van Adformatie, Fonk magazine en MarketingTribune, bestuursleden van de bvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen, heeft de volkgende kandidaten geselecteerd:

Longlisten Accenten 2022 (alfabetisch)


Adverteerder van Het Jaar
Albert Heijn
ALDI
G-Star RAW
HEMA
Interpolis
KPN
Kruidvat
McDonalds
PLUS
Staatsloterij

Bureau van het Jaar
Alfred
DDB Unlimited
Dentsu Creative
Joe Public
MediaMonks
N=5
Persuade
Roorda
TBWA\Neboko
The Family Amsterdam

Consistent Accent
Albert Heijn
Bol.com
HAK
Hornbach
Jumbo
KPN
PLUS
T-Mobile
Wakker Dier
Zeeman 

Naar aanleiding van deze nominaties wordt aan de genomineerden gevraagd een white paper te maken waarmee om de jury te overtuigen hen op de Shortlist te plaatsen. De 3 genomineerden per categorie worden verzocht een presentatie te houden voor de ABC jury op woensdag 10 mei 2022 tussen 12.30 en 21.00 uur bij PwC in Amsterdam.

Jury ABC Accenten 2022

Onafhankelijke voorzitter: Barbera Wolfensberger (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap)

Hoofdredacteuren vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (Fonk magazine) en Susanne van Nierop (Adformatie)

bvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (HAK)

Externe deskundigen: Julian Stevense (Brandgurus / Nyenrode Business Universiteit) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)

SAN bestuur: Mariëlle Rooswinkel ( Maandag®), Caroline van Turennout (Zeeman), Martijn Swijghuisen Reigersberg en Ron Schneider (EY)


Media

Marketing

Economisch