Maritieme Studies Nederland (MSNL) gelanceerd Boomerang FT.
Boomerang FT kondigt de lancering aan van Maritieme Studies Nederland (MSNL) na een jaar samenwerking met het Breed overleg Maritiem Onderwijs.
Nederland staat bekend als waterland, maar de maritieme sector kampt met grote tekorten aan (vak)mensen. Om de instroom van jongeren in de scheepsbouw, scheepvaart en maritieme techniek te stimuleren, heeft Boomerang FT. gewerkt aan de rebranding van deze opleidingen. Door alle opleidingen onder één verzamelnaam te brengen, willen we de maritieme sector aantrekkelijker maken voor jongeren op VMBO-, MBO- en HBO-niveau.
MSNL fungeert als de centrale hub waar oriënterende scholieren en studenten alle informatie over maritieme studies, scholen, locaties en werkvelden kunnen vinden. Om MSNL te introduceren op social media en online platforms, heeft Boomerang FT. student-ambassadeurs per opleiding ingezet om relevante content te co-creëren. De TikTok- en Instagram-pagina's van MSNL zullen de komende maanden worden gevuld met deze content, terwijl de website een overzicht biedt van alle opleidingen, open dagen en locaties.
Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT.: “Heel het team is enthousiast dat MSNL gisteren live is gegaan, er is een jaar lang achter de schermen intensief aan gewerkt en ontzettend veel op geschakeld (ivm de hoeveelheid belanghebbende partijen). Ook heeft het Breed Overleg Maritieme Opleidingen gisteren aan ons laten ernaar uit te kijken om samen met ons (Boomerang FT.) fase 2 in te gaan! De fase waarin we nog vaker het veld in gaan, nog meer content gaan creëren samen met nog meer student-ambassadeurs. Heel veel zin in!”
De lancering van MSNL markeert het begin van een grotere rebranding binnen de maritieme sector.