Mediabureau ZIGT neemt social media bureau Brandwriters over

04-07-2016 (16:51) - Bureaus

Social media activiteiten, community management en content marketing krijgen binnen ZIGT door de overname van Brandwriters een nog belangrijkere rol. 'Het past in de richting die we als bureau al enkele jaren geleden hebben ingezet om onze opdrachtgevers over meer dan alleen betaalde media te adviseren,' aldus Joost Istha, directeur van ZIGT.
 
Brandwriters-oprichter Nathalie van der Ploeg: 'Ik ben heel erg blij met deze stap. Voor onze klanten betekent het dat er breder toegang is tot mediadiensten, voor ons team betekent het een verdere professionalisering.' Van der Ploeg begon Brandwriters zo’n vijf jaar geleden als community management bureau en ontwikkelde het tot een social media bureau dat strategieën en campagnes ontwikkelde voor een divers portfolio aan klanten. Van der Ploeg: 'Het werd tijd voor een nieuwe stap. Ik geloof heel erg in een geïntegreerde aanpak, waarbij je meerdere disciplines inzet om het beste resultaat voor een klant te realiseren. Bij ZIGT krijgen wij, maar ook onze klanten, deze mogelijkheid.'
 
Sinds de oprichting in 2001 heeft ZIGT een unieke positie ingenomen. ZIGT laat zich niet door uitgevers betalen en kent geen honorering uit inkoopvoordelen of kortingen. 'Het maakt dat we vrij kunnen denken over de beste communicatie- en media-oplossingen voor onze klanten. Ook als deze niet gepaard gaan met mediabudgetten. Content marketing en community management passen heel goed bij deze bureaupropositie. Om die reden hebben we met elkaar begin dit jaar de ambitie uitgesproken om deze diensten verder te professionaliseren en daarin wordt nu met Brandwriters een volgende stap gezet. Brandwriters bestond uit professionele aanpakkers die de potentie van merken herkennen en aan de slag gaan', aldus Istha. 'Die can-do mentaliteit herken ik in Nathalie en haar team. Het klikte direct.'
 

Media

Marketing

Economisch