Nederland 17 keer shortlisted in Cannes

19-06-2016 (18:12) - Bureaus

Nederland bijt in Cannes 2016 het spits af met 17 vermeldingen op de shortlists van health, direct, print & publishing, promo & activation en radio. Na deze eerste ronde doet met name The Next Rembrandt van J. Walter Thompson het goed bij de verschillende jury's. Fonk selecteerde van de genomineerde campagnes beeld en filmpjes.
 
 
1x shorlisted health
DDB & Tribal Amsterdam was vorige week het eerste shortlisted bureau met ‘Nothing imprisons more than a kidney desease’ voor de Nierstichting.
 
5x  shortlisted direct
J. Walter Thompson Amsterdam scoorde 3 keer op de shortlists met The Next Rembrandt voor ING
Lemz is shortlisted met ‘Toy or toxic’ voor Veiligheid.nl
N=5 is met Pridestream shortlisted voor KPN.

4x print & publishing
180 Amsterdam is shorlisted met 3 uitingen voor United Colors of Benetton: ‘The Face of Berlin’, ‘The Face of London’ en ‘The Face of New York’
TBWA\Neboko is shorlisted met de McTrax placemat voor McDonald’s.



 
4x promo & Activation
DDB & Tribal Amsterdam met ‘Homeless extras’ voor De Volksbond
J. Walter Thompson Amsterdam nog een keer shortlisted met The Next Rembrandt voor ING
TBWA\Neboko scoorde 2 keer met de McTrax placemat voor McDonald’s.
 
3x radio
Ogilvy & Mather Amsterdam is shortlisted met drie commercials voor KFC: ‘Hey’, ‘Sing’ en ‘Girl’.

 
 

Toy or Toxic | PR Case from Lemz on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch