Nederlandse Loterij in zee met Newslab
10-08-2016 (14:17) - Bureaus
Nederland heeft mede dankzij NewsLab kennisgemaakt met het nieuwe merk Nederlandse Loterij. Dat is na de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij heeft voor NewsLab gekozen voor al haar PR-activiteiten.
Nederlandse Loterij, voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto, wil Nederland gezond en gelukkig maken. Dit doet zij door de opbrengst van haar kansspelen te investeren in de Nederlandse samenleving en ervoor te zorgen dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid. Nederland maakt via een multimediale campagne kennis met het nieuwe merk. Het symbool van deze campagne is de high-five: een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial waarmee de campagne op 13 juli van start is gegaan.