Nederlandse shortlistteller: 53
21-06-2016 (09:29) - Bureaus
Dat JWT dit jaar het paradepaardje voor Nederland is in Cannes, was al langer duidelijk. De imposante lijst met Lions-nominaties groeit echter nog steeds met de dag. Vandaag verscheen het bureau nog eens twaalf keer op de shortlists. Ook TBWA/NEBOKO, Starcom Media Vestgroup, DDB & Tribal Worldwide en Achtung!garrymcbowen ontvingen nominaties, waardoor Nederland nu 53 keer is vertegenwoordigd op de shortlists.
JWT
J. Walter Thompson ontving nominaties in de categorie Creative Data (5x) en Cyber (7x) voor The Next Rambrandt. De campagne die ze voor ING maakten lijkt een ongekend succes te worden in Cannes, eerder leverde het kunstwerk al twee zilveren leeuwen op.
TBWA/NEBOKO en Starcom
Ook de McTrax Placemat voor McDonald's (1 nominatie) en How charities became donors (2 nominaties) waren succesvol. De campagnes, die ontwikkeld werden door TBWA/NEBOKO, belandden op de shortlist in de categorie Media. In dezelfde categorie kreeg de Amsterdamse tak van Starcom Media Vestgroup een nominatie voor de Spectre campagne voor Heineken, geproduceerd door Wieden + Kennedy Amsterdam.
Mobile
In de categorie Mobile scoorden DDB & Tribal Worldwide (twee keer voor Vodafone Jacket) en Achtung!macgarrybowen (voor KLM's Layover with a Local) een plek op de shortlist.