Niet te misssen: The One That Got Away

03-06-2016 (11:07) - Bureaus

Vandaag kondigt Orange Lions, de organisatie die Nederland vertegenwoordigt in Cannes tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity, haar jaarlijkse evenement aan: The One That Got Away. 
 
Tijdens het event, dat vorig jaar door zo’n 450 mensen werkzaam in de lokale en internationale creatieve industrie werd bezocht, verwacht de organisatie nu zo'n 700 mensen. 
 
30 juni
The One That Got Away, georganiseerd door Orange Lions en ADCN (Advertising Design Creativity the Netherlands), vindt plaats op donderdag 30 juni in het Muziekgebouw aan ‘t IJ in Amsterdam. Het event wordt gehost door de Nederlandse Cannes Lions vertegenwoordiger Kerrie Finch, (founder & CEO, FinchFactor). 
Ook zal industrie legende Marcello Serpa als gastspreker aanwezig zijn tijdens het event. Hij zal worden geëerd met de Leeuw van St. Mark tijden het Cannes Lions Festival dat dit jaar plaatsvindt van 18 tot en met 25 juni. 
 
drie favorieten per jurylid
Nederlandse Cannes Lions juryleden zullen tijdens de avond hun ervaringen en insights delen over het jureren en over hoe het is om ‘s werelds beste creatieve werk te mogen beoordelen. Elk jurylid heeft drie favoriete campagnes gekozen om te delen met het publiek waaronder ‘the one that got away’ – werk dat niet heeft gewonnen maar dat volgens hen toch heel bijzonder is en waar we iets van kunnen leren.  
 
The One That Got Away geeft het publiek een kijkje achter de schermen van de juryleden, met waardevolle insights waarop de Nederlandse creatieve industrie verder kan bouwen.
 
Dinesh Sonak, Managing Director bij ADCN: 'Wij kijken erg uit naar een avond vol met waanzinnige creativiteit en diversiteit, met de beste ideeën en creatieve oplossingen vanuit verschillende media, disciplines en de planeet.'
 
NL jury 2016
De Nederlandse juryleden van 2016 zijn:
 
Digital Craft
Wesley ter Haar, co-founder & CCO, MediaMonks – Jury President 
 
Film
Lars Jorgensen, executive creative director, Anomaly
 
Film Craft
Stephanie Oakley, director of film production, 72andSunny Amsterdam
 
Cyber
Kelsie van Deman, head of interactive production , Wieden+Kennedy Amsterdam
 
Direct
Patrick van Haperen, creative lead, Red Urban
 
Promo & Activation
Peter de Lange, creative founder, Lemz
 
Design
Jochem Leegstra, founder & creative director, ….staat
 
Creative Effectiveness
Martin Weigel, chief strategy officer, Wieden+Kennedy Amsterdam
 
Entertainment
Stuart Harkness, executive creative director, 72andSunny Amsterdam
 
Product Design
Tanja Soeter, head of design, HEMA

Media

Marketing

Economisch