Nieuw Mr. Fox gaat voor creativiteit buiten de gebaande paden

04-01-2017 (19:26) - Bureaus

Nieuw bureau Mr. Fox creative agency wil klanten een voorsprong bieden door verschil te maken op het gebied van creativiteit en strategie. Het team bestaat uit art director Edwin Rojer, creative technologist Jasper de Rooy en strateeg Jaap van Oirschot.


De kracht van Mr. Fox ligt bij strategie (merk- communicatie- en designstrategie), creatie (merk- en campagneconcept, social, branded formats), design (visual design, brand identity), content (social content, content distributie, productie) en delivery.


Roald Dahl

De naam Mr. Fox komt refereert aan het bekende verhaal van Roald Dahl's ‘Fantastische Meneer Vos’, en verwijst de mentaliteit van dit karakter: vindingrijkheid, inventiviteit en de kracht van samen toewerken naar een groter, gedeeld doel. En dat zonder poeha. Gewoon Edwin, Jaap en Jasper. Jaap van Oirschot: “Net zoals in het verhaal van Roald Dahl houdt Mr. Fox van mensen die afwijken van de gebaande paden. We voelen ons verbonden met merken die de bestaande orde uitdagen en dingen anders doen, omdat ze weten dat er een betere manier is.”


open sorurce mentaliteit

Mr. Fox is volgens de drie oprichters geïnspireerd door strategie en creativiteit, mogelijk gemaakt door technologie. Deze benadering is het gevolg van een ‘open source’ mentaliteit, gecombineerd met veel internationale ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Zo hebben Edwin, Jasper en Jaap de afgelopen jaren als freelancers gewerkt voor onder meer Strawberryfrog, DesignBridge, DigitasLBi, MediaMonks, Saatchi&Saatchi en De Combinatie van Factoren, waar zij campagnes verzorgden voor klanten als  Emirates Airlines, FrieslandCampina, Qatar Airways, T-Mobile, Seat, Chio, Canon, Douwe Egberts en Knorr. 


opdrachtgevers
Mr. Fox biedt momenteel al strategische ondersteuning aan een aantal nieuwe opdrachtgevers. Zo werken de mannen aan verschillende projecten binnen TomTom, onder meer aan de introductie van scooternavigatie TomTom VIO en de lancering van motornavigatie TomTom Rider. Daarnaast gaan ze aan de slag voor de Refugee Company en Fair Eyewear, een nieuw merk in de optiekbanche. 

 


Media

Marketing

Economisch