Nothing opent deuren

10-03-2009 (10:10) - Bureaus

Michael Jansen en Bas Korsten, de vaak geprezen voormalig creatief directeuren van DDB en medeoprichters van Selmore, zijn deze week een nieuw commercial creativity agency genaamd 'Nothing’ gestart. Nothing is een in Amsterdam gevestigd onafhankelijk ondernemend bureau dat naar eigen zeggen innovatieve en commerciële creativiteit levert voor nationale en internationale klanten vanuit een ‘cardboard box’, ontworpen door de internationaal vooraanstaande ontwerpers Alrik Koudenburg en Joost van Bleiswijk.

Jansen: ‘Nothing draait om de kracht van ideeën, hoe een enkel idee vanuit het ‘Niets’ in een ‘Iets’ kan transformeren. Door een unieke en memorabele werkruimte op te bouwen uit goedkoop wegwerpmateriaal, proberen wij deze gedachte vorm te geven.’

Naast Nothing bestaat ‘Nothing Ventured’, de interne tak waar businessconcepten worden ontwikkeld. Nothing Ventured wil architecten, industrieel- en 3D-designers en online specialisten samen laten komen om op deze manier ideeën op een bijzondere manier te laten ontspruiten. Op dit moment werkt het team al onder andere aan een online reisplatform, een webwinkel voor jonge modeontwerpers en zelfs een nieuwe sport (!).

Nothing werkt samen met Ohio, deel van een groep bedrijven waar productiemaatschappij Czar ook deel van uitmaakt. Binnenkort in Identity Matters een interview met Korsten en Jansen over de plannen van Nothing.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch