Opmaat naar Dagbladgoud 2009
28-12-2009 (10:07) - Bureaus
In februari en maart worden miljoenen Nederlandse dagbladlezers weer opgeroepen om mee te doen aan de verkiezing van de beste dagbladadvertentie van het jaar. Het publiek bepaalt welke dagbladadvertentie in aanmerking komt voor Dagbladgoud 2009. Naast de publieksjury buigt een deskundige vakjury zich over alle inzendingen. Zij bepaalt welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud en Campagnegoud 2009.
Alle bij Cebuco aangesloten dagbladen doen mee aan dit initiatief dat voor de vijfde keer wordt georganiseerd. Net als vorige jaren kiest een representatief publiekspanel uit alle inzendingen de tien beste advertenties van 2009. Deze tien worden beloond met een flinke dosis exposure want ze worden allen in de week van 27 februari tot en met 10 maart aan het lezerspubliek voorgelegd. De lezers kunnen vervolgens via dagbladgoud.nl hun stem uit brengen op hun favoriet.
De vakjury bestaat uit acht prominente vakgenoten, onder voorzitterschap van Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie). De jury bestaat verder uit Nico Hilhorst (Directeur M2Media), Marcel Hartog (Creative Director Publicis), Piet Hein Smit (XXS), Zwier Veldhoen (Creative Partner They), Cynthia van Zwol (Wereld Natuur Fonds), Mark van Heffen (Volkswagen PON) en Tom Tempelman (NRp Dagbladen/voorzitter Cebuco Bestuur).
De bekendmaking van de winnaars vindt plaats op maandag 22 maart 2010. Inzenden voor Dagbladgoud kan tot 15 januari 2010. Kijk voor meer informatie op www.cebuco.nl