RA*W en The Student Hotel maken work-life balance in de creatieve industrie bespreekbaar

26-01-2022 (15:23) - Bureaus

RA*W en The Student Hotel maken een nieuw taboe bespreekbaar: de work-life balance in de creatieve industrie. Een relevant topic in een industrie waar van deadline naar deadline wordt geleefd. Diverse sprekers komen aan het woord om hun ervaringen te delen, maar ook tastbare tips & tricks te delen om je work-life balance gezond te houden. Het event sluit af met een paneldiscussie.
 
In de reclamewereld bestaan er geen werktijden als het om belangrijke pitches gaat en steevast staat “geen 9-5 mentaliteit” in vacatureteksten. Perfectionisme en een drang naar de beste kwaliteit bij het opleveren van een concept of product kunnen ervoor zorgen dat werknemers snel over hun grenzen heengaan. En, laten we de spoedjes die snel tussendoor gefikst moeten worden daarin niet vergeten. De uitspraak ‘geleefd worden door je agenda’ is voor vrijwel iedereen in de industrie bekend.
 

Het event

Tijdens het event wordt dieper ingegaan op het veeleisende karakter van werken in de reclamewereld. Diverse sprekers zullen vertellen over hun ervaringen met het creëren of herstellen van een gezonde en positieve work-life balance. Om zo de passie die jonge creatievelingen hebben voor hun werk niet uit te laten draaien op een burn-out, maar juist op geweldig creatief werk binnen de grenzen van hun kunnen.
 
De eerste talk wordt verzorgd door Margit Nooteboom, als psycholoog bij OpenUp begeleidt ze mensen bij het veranderen van hun gedrag om zo hun mentale gezondheid te verbeteren. Daarnaast komt Maxine Penney aan het woord, zij zal als Culture Manager bij MediaMonks vertellen over haar eigen ervaring met work-life balance in de creatieve industrie. Tot slot schuiven Juliette Hammana (People and culture counselor TBWA), Marion Koopman (COCO at The Student Hotel), Freek Schuerman (Young Impactmakers), Sophie Benink (Strategist at Glasnost) aan bij het panelgesprek. De paneldiscussie wordt geleid door Gijs Lammers van RA*W.
 

Tickets

De sessies zijn gericht op zowel studenten als jong talent met 0 tot 5 jaar werkervaring. Alle opbrengsten van dit evenement op 15 februari gaan naar de Haagse Helpers. Een initiatief waarin vrijwilligers (15-30 jaar) eenzame- en kwetsbare mensen in Den Haag helpen door middel van sociale- of praktische hulpactiviteiten, o.a. worden er van de opbrengst workshops over work-life balance georganiseerd. Tickets zijn te koop via Eventbrite.
 

Media

Marketing

Economisch