Redmatters ontwikkelt nieuwe identiteit Texels speciaalbier
27-05-2021 (10:29) - Bureaus
Het full service creatief marketingbureau Redmatters heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor Texels speciaalbier. De Texelse Bierbrouwerij is sinds 1999 actief in de markt van speciaalbieren en is met de lancering van Texels in 2009 uitgegroeid tot een zeer sterk merk. Redmatters brengt vanaf nu verandering in de visuele identiteit die de afgelopen jaren onveranderd is gebleven. Op basis van de nieuwe positionering is het marketingbureau met kantoren in Amsterdam en Zeewolde aan de slag gegaan met het vormgeven van de vernieuwde merkidentiteit. Dit uit zich niet alleen in de vernieuwde branding, maar ook in een nieuwe campagne: 'Proef het eiland. Drink het bier'.
De samenwerking tussen Texelse Bierbrouwerij en Redmatters is niet over één nacht ijs gegaan. De Texelse Bierbrouwerij is meer dan een jaar geleden gestart met onderzoek: wie is Texels, hoe ziet de consument Texels en is de merkidentiteit daar nog passend bij. Vervolgens hebben Texelse Bierbrouwerij en Redmatters tijdens de ontwikkeling van het nieuwe logo bewust gekozen voor een evolutie in plaats van een revolutie. Al jaren herkent men Texels speciaalbier aan het rode schild, met witte letters en de vuurtoren. In de nieuwe uitstraling zijn deze belangrijke herkenningspunten dan ook behouden.
Nieuwe branding
Voor het herijkte merk Texels speciaalbier heeft Redmatters in samenwerking met het brand team van de Texelse Bierbrouwerij onder andere het nieuwe logo, de branding, verpakkingen, de website, de campagne met brandmovie en online marketing ontwikkeld.