
Secrid focust op earned media met Iconic Studios
Secrid, het Nederlandse merk achter de wereldberoemde Cardprotector, heeft Iconic Studios gekozen als nieuwe PR-partner. Met deze samenwerking zet Secrid een strategische stap om zijn merkverhaal en producten sterker te positioneren in de media en een breder publiek te bereiken.
Wat velen niet weten, is dat Secrid de uitvinder is van de originele Cardprotector. Het merk ontstond 30 jaar geleden vanuit een passie voor design bij het ontwerpersduo Marianne van Sasse van Ysselt (mode) en René van Geer (industrieel ontwerp). Met bewuste keuzes op het gebied van ontwerp, materialen en reparatiemogelijkheden, wil Secrid bijdragen aan een duurzamere industrie met minder verspilling en meer waarde.
Sociale werkplaatsen
Maar liefst 85% van de productie vindt plaats in Nederland, waaronder in sociale werkplaatsen, waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt deze hoogwaardige wallets assembleren. Sinds de lancering in 2009 zijn er wereldwijd al meer dan 16 miljoen exemplaren verkocht en is Secrid met 8.500 verkooppunten actief in ruim 90 landen.
Verdiende aandacht
Vanaf januari 2025 ondersteunt Iconic Studios Secrid bij het vergroten van de brand awareness en het versterken van de product PR. De focus ligt op een strategische earned PR-aanpak, waarbij het team van Iconic Studios zijn uitgebreide netwerk binnen de fashion-, lifestyle- en nieuwsmedia zal inzetten. Daarnaast wordt samengewerkt met Vertigo 6, dat zijn expertise en mediacontacten in de tech- en gadgetsector toevoegt. Hierdoor krijgt Secrid de breedst mogelijke media-exposure, zowel binnen general interest- als special interest-media.
Gelijkgestemd in innovatie en impact
Volgens Claire Slootheer van Iconic Studios is de samenwerking met Secrid een bijzondere kans: "Secrid is een Nederlands designicoon met een uniek verhaal. Hun toewijding aan innovatie, duurzaamheid en vakmanschap spreekt ons enorm aan. We zijn trots om hen te helpen hun merkverhaal nog krachtiger naar buiten te brengen en Secrid's positie als wereldwijd premium merk verder te versterken."
Ook Secrid zelf kijkt uit naar de samenwerking: "Secrid viert dit jaar het 30-jarig jubileum van haar kaarthouders en we zochten een bureau dat onze waarden snapt en het netwerk heeft om het verhaal achter Secrid via een earned PR-strategie te vertellen. Iconic Studios heeft ons overtuigd dit netwerk te hebben en we kijken ontzettend uit naar deze samenwerking", aldus Marianne van Sasse van Ysselt, founder Secrid.
De eerste resultaten worden in februari 2025 verwacht.