
Storyboard ontwikkelt below-the-line strategie voor Robijn
Storyboard Agency, sinds 2023 het influencer marketingbureau van Robijn, breidt haar werkzaamheden voor het wasmiddelmerk verder uit. Naast alle influencer marketing activiteiten, ontwikkelt het bureau dit jaar ook de below-the-line strategie voor Robijn. DDB blijft verantwoordelijk voor de above-the-line (ATL) campagnes
Fotografie: Julia Kniese
Frederike van der Meer, Marketing Lead Laundry bij Unilever, licht toe: "Gedreven door ons groeiende productportfolio, heeft Robijn als merk veel te vertellen. Met al deze ontwikkelingen is een samenhangende merkbeleving belangrijker dan ooit. Om die reden hebben we Storyboard gevraagd een strategische lens te ontwikkelen die richting geeft en als een rode draad doorgevoerd kan worden."
De afgelopen jaren heeft Storyboard geholpen bij het versterken en professionaliseren van influencer marketing voor Robijn. Dit gebeurde onder andere met een jaarrond ambassadeursprogramma, user-generated content en een TikTok-gedreven SEO-project rondom populaire zoektermen over wassen. Met de uitbreiding van de samenwerking wordt de merkbeleving verder versterkt door een geïntegreerde aanpak.
Chris Römer, Strategy Director bij Storyboard, legt uit: "We zijn teruggegaan naar de kern. Robijn is een pionier in wasmiddel voor kleurrijke kleding. Het zit in het DNA om kleding met liefdevolle aandacht te beschermen zodat wat mooi is, mooi blijft. Dat gedachtegoed hebben we weten te vangen in de strategische lens #heeftkleurlief. Deze lens geeft richting aan influencer campagnes en vormt ook de basis voor media partnerships en PR."
Kickoff event
De samenwerking werd feestelijk afgetrapt tijdens een kickoff event, waar Robijn-ambassadeurs zoals Lizzy van der Ligt, Guusje Willemse en Folkert Slump aanwezig waren. Tijdens het event ontdekten de influencers hoe Robijn helpt om kleuren langer stralend te houden. Ze kregen een productdemonstratie over kleurbehoud, konden onder de microscoop zien hoe vezels worden beschermd en beleefden zelf de impact van Robijn op kleding.
Met data-gedreven matchmaking starten 16 creators een jarenlange samenwerking om de impact van Robijn op stralende kleuren tot leven te brengen.