TBWA\NEBOKO lanceert multidisciplinaire design studio: Studio Neboko

10-12-2021 (15:21) - Bureaus

Deze week lanceert TBWA\NEBOKO haar designstudio: Studio Neboko. De studio specialiseert zich in branding & advertising. De Studio werkt voor TBWA-klanten zoals NS, McDonald's, Adidas, Philips, Albert Heijn, TOTO en T-Mobile maar heeft ook ruimte voor eigen klanten. Stduio Neboko wordt geleid door design director Joris Groot.
 
Joris Groot: ‘Van Studio Neboko willen we een van de sterkste designstudio’s van Nederland maken. Met onze huidige klanten is er al een sterke stroom van design-gedreven werk bij TBWA\NEBOKO. Met de grote ambitie halen we meer designwerk binnen, worden we beter en zijn we in staat de beste designers in huis te blijven halen en houden. TBWA heeft een rijke historie van iconische designs, denk aan de Absolut Vodka fles en de Apple iPod silhouette campaign. Studio Neboko past in die traditie.’

Rik Ledder: ‘Onze klanten hebben behoefte aan creatieve, disruptieve brand platforms, die vervolgens tot leven komen in de integrale customer journey. Dat betekent indirect een grote toename van design gedreven content. Met de kracht van alle verschillende talenten binnen Studio Neboko hebben we daar nu een geweldig antwoord op’.
 

design in kern van de business

Studio Neboko is zowel sterk in pixels als print. In combinatie met de strategische kennis en creatieve power van TBWA\NEBOKO, TBWA\X en New Growth Strategies heeft het een ecosysteem in huis om op merkniveau over design na te denken. Design wordt in de kern van de business geplaatst, designers zitten al vroeg aan tafel met de klant, in plaats van aan het einde van een project en geeft design een scala aan nieuwe en extra oplossingen voor onze klanten. De nieuwe huisstijl voor Tele2 is het eerste resultaat van de Studio Neboko, en er zijn er zijn meerdere in ontwikkeling op het moment. 
 

 

Media

Marketing

Economisch