The Secret Lab lanceert VR-tak

09-05-2016 (13:54) - Bureaus

Creatief webbureau The Secret Lab start een nieuwe afdeling die zich volledig zal gaan richten op virtual reality (VR). Met een dedicated productieteam speelt The Secret Lab in op de mogelijkheden die deze opkomende technologie biedt en de vraag vanuit klanten naar 360-video en VR-producties. Maurice Schutte zal de VR-tak gaan leiden.
 
 
hype
VR is momenteel een hype en zoals bij iedere hype lopen early adopters het risico dat de producties en concepten die daaruit voortkomen niets of nauwelijks iets toevoegen. The Secret Lab wil daarom volgens eigen zeggen bedrijven behoeden voor het nemen van verkeerde beslissingen in de fase van de ‘hype cycle’ waar VR zich nu in bevindt. De nieuwe VR-tak zal organisaties adviseren en daarbij horende concepten ontwikkelen zodat deze bedrijven de VR-technologie nuttig en op een zinvolle manier in kunnen zetten. 
 
Het bureau zal de VR-producties stand-alone of als onderdeel van een lopende campagnes voor klanten ontwikkelen. Maurice Schutte zal leiding gaan geven aan het VR-team als Director Video & VR. Als creative producer heeft hij zijn sporen verdiend in de tv-, film- en gamingwereld waar hij verantwoordelijk is geweest voor innovatieve mediaconcepten en uiteenlopende film- en tv– producties.
 
veelbelovend
'Het zal niemand ontgaan zijn dat VR niet alleen een nieuwe en veelbelovende ontwikkeling is, maar dat het ook een techniek is die volwassener begint te worden. Platformen zoals YouTube en Facebook ondersteunen 360-video en de eerste VR-headsets komen op de markt. En dit is nog maar het begin. Wij geloven dat we met de ervaring van Maurice en de kennis van de techniek en de markt echt het verschil kunnen maken voor onze klanten zodat zij met VR op een onderscheidende manier hun merken en concepten kunnen presenteren,'aldus Martijn Boomsma, CEO bij The Secret Lab.
 
 
 

Media

Marketing

Economisch