Total Identity doet Hendriks Bouw

06-01-2010 (10:29) - Bureaus

Hendriks Bouw en Ontwikkeling uit Oss zet een grote stap richting de toekomst. De afnemende nieuwbouw en de toename aan herstructurering in combinatie met een mondige consument met betrekking tot zijn woon- en leefomgeving geeft aanleiding om de koers van het in 1922 opgerichte familiebedrijf aan te scherpen. Onder begeleiding van Total Identity zijn business doelstellingen voor de periode tot aan 2012 en 2016 gedefinieerd.

Als één van de grootste regionale bouwende ontwikkelaars is Hendriks een belangrijke maatschappelijke speler. Direct, door de activiteiten voor zakelijke  opdrachtgevers, gemeenten, wooncorporaties en particulieren. Maar ook indirect, door het wonen voor consumenten ook in de toekomst betaalbaar en comfortabel te houden. Het ontwikkelen en het bouwen staan niet langer centraal. De omgeving (context) kennen en bespelen zal de nieuwe kernactiviteit worden. Onderzoek & dialoog, interactie en service zijn de nieuwe speerpunten van het bedrijf. Klantgericht opereren is hierbij de nieuwe focus.

Om de nieuwe koers manifest te maken ontwikkelt Hendriks een woon- en kennisatelier met de naam Dome-X. Een plek waar gemeenten, wooncorporaties, zorginstellingen, onderwijs worden uitgenodigd om in dialoog met Hendriks visie én aanbod gedreven te werken aan gebiedsontwikkeling. Tegelijkertijd zal in Dome-X de consument bediend worden op het gebied van kopersbegeleiding en state of theart domotica. Dome-X is het tastbare bewijs van de ambitie van Hendriks om de interactie met belanghebbenden op te zoeken en te incorporeren in een nieuwe manier van werken van de medewerkers.

Om deze focus kracht bij te zetten is een corporate story ontwikkeld en wordt de organisatie intern intensief begeleid bij het eigen maken en uitbouwen van de nieuwe koers. De organisatie-uitgangspunten worden bovendien vertaald naar kantoorinrichting, inrichting van ontvangst -, presentatie -, en vergaderruimtes. Hierbij wordt rekening gehouden met bewuste service design keuzen, zodat een optimale beleving bij stakeholders en klanten ontstaat rond het potentiaal van Hendriks.
 


Media

Marketing

Economisch