Unilever’s Unox kiest voor HPB

06-04-2021 (11:49) - Bureaus

Unilever heeft HPB (Het PR Bureau) uitgekozen als partner voor PR en communicatie rondom de voedzame transitie van Unox. Samen hebben zij deze maand de nieuwe doelstellingen van Unox aangekondigd, waarmee het merk een meer plantaardige manier van eten makkelijker wil maken en tegelijkertijd de Hollandse pot lekker wil houden.
 
Met deze doelstellingen neemt Unox zijn verantwoordelijkheid. Het aanbod vleesvervangers moet verdubbeld zijn in 2025 en ook voegt Unox meer groente en peulvruchten aan zijn producten toe. Vlees verdwijnt niet compleet uit het assortiment, Unox werkt naar een 50/50 balans en al het vlees zal voorzien worden van een Beter Leven-keurmerk.
 
Rookworst verdwijnt niet
"Omdat Unox jaarlijks gemiddeld bij 8 van de 10 huishoudens onderdeel is van de maaltijd kan het op grote schaal een positieve impact maken op de verandering van de Nederlandse keuken en de Hollandse pot", aldus Esther van Spronsen, Marketing Director Unox. "We vinden het belangrijk om de consument mee te nemen in de stappen die Unox hiervoor neemt en hen tegelijkertijd gerust te stellen dat hun geliefde rookworst echt niet verdwijnt, maar we het hen met lekkere en plantaardige variaties makkelijker maken om de juiste keuze te maken. In HPB hebben we de perfecte partner gevonden om ons hierbij te ondersteunen."

Media

Marketing

Economisch