VIA presenteert nieuwe jury voor de Programmatic Awards 2023

02-03-2023 (11:56) - Bureaus

Branchevereniging VIA heeft de de nieuwe jury voor de Programmatic Awards 2023 gevromd. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury's. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.

De vakjury voor de VIA Programmatic Awards is bekendgemaakt. Na een oproep in februari hebben professionals uit de markt zich aangemeld voor een plek in een van de drie vakjury's: Talent, Campaign en Solution. De VIA Taskforce Programmatic heeft uit deze aanmeldingen een selectie gemaakt en de uiteindelijke samenstelling bepaald. Er is daarbij gekeken naar een goede balans tussen ervaring, profiel en branche. Elke categorie krijgt zijn eigen vakury met een eigen voorzitter. De voorzitters van de drie vakjury's zijn: Pauline van Miert (Talent), Marvin Vacquier Droop (Campaign) en Kevin Donker (Solution). Hoofdjuryvoorzitter is voorzitter van de VIA Taskforce Programmatic, Richard Vis.

Nieuwe categorieën

Dit jaar worden de categorieën van de VIA Programmatic Awards iets anders benaderd dan voorgaande jaren. Zo worden de subcategorieën van Solutions, 'Tech & Measurement' en 'Innovative Format', vervangen door 'Best Use Of Technology' en 'Best New Technology'. Hiermee komt VIA tegemoet aan de wens van de industrie om de Solution awards breder op te zetten. Bij de categorie Talent wordt de subcategorie Campaign Manager vervangen door Programmatic Specialist en bij de categorie Campaign is Best Omnichannel Retail Campaign een nieuwe categorie. Een overzicht van alle categorieën en subcategorieën is te vinden op de VIA website.

Inzenden van cases tot 31 maart 2023

Vanaf volgende week donderdag op 9 maart tot vrijdag 31 maart is het mogelijk om cases in te zenden voor een van de zeven awards. Na deze datum zal de jury zich over de inzendingen buigen en start het jureren. Vanaf 18 mei wordt de industrie traditiegetrouw gevraagd om als publieksjury op te treden en een stem uit te brengen op de genomineerde talenten. De uiteindelijke winnaars worden op donderdag 15 juni bekendgemaakt tijdens het grootste feest dat de programmatic industrie kent. 


Media

Marketing

Economisch