Voormalige TomTom executives starten bureau in Amsterdam

06-07-2016 (14:39) - Bureaus

Voormalig Global Head of Marketing, Gary Raucher en VP Communications, Caroline Fisher hebben TomTom achter zich gelaten om gezamenlijk het nieuwe bureau Big M Marketing te beginnen in Amsterdam. Het strategische Marketing adviesbureau gaat merken ondersteunen met ‘insight’-gedreven marketingstrategieën en consistente merkactivatie. Daarnaast worden opleidingen op het gebied van marketingvaardigheden verzorgd.
 
'Marketing, gespeld met een hoofdletter M, kan wel degelijk de groei van ondernemingen aanjagen', aldus Raucher. 'We zien het daarom als onze missie om binnen organisaties marketing in ‘Big M Marketing’ te transformeren.'
 
Ondernemingen die Marketing serieus nemen, doen het beter dan bedrijven die dat niet doen. Daarbij gelooft het duo dat marketeers zichzelf nog regelmatig tekort doen. Big M zorgt ervoor dat Marketing op waarde geschat wordt door het strategisch aan te pakken en in te bedden. Marketing moet een integraal onderdeel worden van de besluitvorming binnen een organisatie en essentieel worden in wat een onderneming doet en zegt.
 
Raucher en Fisher hebben beiden ieder meer dan twintig jaar ervaring met Marketing en Communicatie. Voordat zij Big M startten, was Raucher Global Head of Marketing bij TomTom en Global Head of Brand and Communications bij Philips. In beide rollen hervormde hij de marketingdiscipline wat leidde tot omzetgroei. Fisher stond aan het hoofd van Communicatie wereldwijd voor TomTom. Daarvoor werkte zij bij diverse communicatiebureaus, onder andere als de Britse practice area leader Technology van Porter Novelli.

Media

Marketing

Economisch