
Zes Nederlandse bureaus op shortlists Eurobest 2025
Festivalorganisator Lions heeft de shortlists van Eurobest 2025 bekendgemaakt. Dit jaar staan er zes Nederlandse bureaus op de shortlists van de categorieën Brand Experience & Activation, Design, Direct, Glass: The Award for Change en Social & Creator.
Op de foto: The Flipper van LePub Amsterdam staat vier keer op de shortlists. Credit: YT-kanaal Heineken
Le Pub Amsterdam staat maar liefst acht keer op de shortists met werk voor Heineken, Philips en Oreo. Op plek twee staat Dept die drie keer is geselecteerd met de case 'Signs' voor Nvidia. Daarna volgen de Nederlandse vestigingen van Dentsu Creative, GUT, Omnicom Media Group en Publicis, die allemaal één keer op een shortlist staan.
Lions, tevens de organistor van Cannes Lions, viert met Eurobest de absolute top van Europese creativiteit. In totaal staan er 25 landen op de shortlists van de 38e editie van Eurobest. Bekijk alle shortlists hier.
Simon Cook, CEO van Lions, is onder de indruk van de kanshebbende inzendingen: "Het werk laat zien hoe creativiteit evolueert en echte impact maakt in de regio, zoals de groeiende erkenning voor onafhankelijke bureaus. We kijken ernaar uit de winnaars te vieren die de nieuwe standaard voor creatief topwerk in Europa zullen zetten tijdens de Eurobest Awards Show."
De Eurobest Awards worden op donderdag 4 december uitgereikt.