Waardering advertenties binnen mediamerken in Nederland stijgt met 5%

Waardering advertenties binnen mediamerken in Nederland stijgt met 5%

25-11-2025 (09:56) - Media

De advertentiewaarde (Ad Equity) van mediamerken in Nederland is in 2025 met 5% gestegen ten opzichte van 2024. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar naar de jaarlijkse waarde-evaluatie van mediakanalen onder Nederlandse consumenten en marketeers.

Consumenten in Nederland waarderen advertenties binnen Flair het meest. Op nummer twee staat staat Twitch. Opvallend, aangezien het streamingplatform vorig jaar nog op plek 15 stond. Vtwonen maakt de top drie compleet. Ook AH komt hoog binnen en bol handhaaft zich in de Ad Equity-top van Nederland. De stijging van Pinterest in Nederland loopt parallel aan de wereldwijde scores.

De Nederlandse marketeer toont zich optimistisch voor het komende jaar, met verwachte hogere marketinguitgaven (+2%). Segmenten zoals TV-/Video Streaming, OLV (Online Video) en Podcast kunnen de sterkste toename in uitgaven verwachten.

De evaluatie is onderdeel van het grotere Kantar Media Reactions-onderzoek, waarin de Ad Equity van mediamerken in meer dan dertig landen onder de loep werd genomen. 


Bureaus

Marketing

Economisch