ECD Pol Hoenderboom verruilt DDB voor Dept

ECD Pol Hoenderboom verruilt DDB voor Dept

24-11-2025 (09:41) - Bureaus

Pol Hoenderboom is per 1 januari 2026 de nieuwe Executive Creative Director van Dept Nederland. Hoenderboom komt over van DDB Amsterdam, waar hij bijna drie jaar lang dezelfde functie vervulde. "De marketingwereld staat op een keerpunt", aldus de kersverse ECD.

Hoenderboom heeft ruim twintig jaar ervaring in merkbouw en digitale creatie. Als Executive Creative Director bij DDB Amsterdam lanceerde hij diverse grote geïntegreerde merkcampagnes. Daarvoor werkte hij bij BBDO New York als SVP Creative Director. 

Pol Hoenderboom: "De marketingwereld staat op een keerpunt. Wanneer ik kijk naar de behoefte van de moderne merken en marketeers, proberen veel bureaus hun legacy krampachtig te verdedigen. Terwijl Dept staat voor alles waar het in de toekomst naar toe gaat. Dept's combinatie van marketing en technologie is precies die sweet spot waarop ik altijd mijn beste werk heb gemaakt."

Onderdeel van EMEA-team

In zijn nieuwe functie leidt Hoenderboom de creatieve ontwikkeling voor grote accounts, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf. Hij wordt onderdeel van het creatieve leiderschapsteam in de EMEA, waar ook Jeff Bowerman in het Verenigd Koninkrijk en Kathe Lisson in Duitsland onderdeel van zijn. Hij rapporteert aan Ben Williams, de Global Chief Creative Officer van Dept. 

Dimi Albers, Global CEO Dept: "Pol belichaamt het type creatieve leiderschap waarin wij investeren. Hij begrijpt dat sterke merken ontstaan door creativiteit, technologie en menselijk inzicht te verbinden. Zijn ervaring, zijn positie in de Amsterdamse markt en zijn internationale achtergrond maken hem de juiste persoon om onze groeivisie verder vorm te geven."

Onstuimige tijd voor DDB

Hoenderboom is niet de enige topman van DDB Amsterdam die vertrekt. Eind oktober maakte Erik van Engelen na anderhalf jaar te stoppen als a.i. CEO bij het bureau uit de Omnicom Group. Het moederbedrijf overweegt bovendien de naam DDB te schrappen, na de aanstaande fusie met Interpublic Group.


Media

Marketing

Economisch